Tegenwoordig hebben marketingbureaus allerlei hippe namen, maar wat houden die eigenlijk in? In deze blog leg ik duidelijk uit wat een creative agency allemaal doet. Development Een goedwerkende website is erg belangrijk, je website moet makkelijk in gebruik zijn. Via je website kun je klanten binnenhalen of producten verkopen. De techniek achter een goedwerkende website kan ingewikkeld zijn. Bij een creative agency hebben ze de juiste kennis in huis voor een geslaagde website of andere technische oplossing. Strategie Een heldere merkstrategie is essentieel. Een creative agency kan je helpen me het bedenken én uitvoeren van zo’n strategie.
Door van jouw website een leadgenerator te maken, zorgt een marketingbureau ervoor dat je doorlopend leads binnenhaalt die klanten opleveren. Een lead is een aanvraag voor meer informatie over een product of dienst. Marketing Veel creative agencies werken met zowel on-als offline marketing. Via online marketing kan je de hele wereld bereiken. Een creative agency zorgt dat je gevonden wordt in Google. Dit doen ze door gebruik te maken van SEO en SEA. Ook kunnen ze je adviseren op het gebied van social media. Content Voor een geliefd merk heb je creatieve content nodig. Een pakkende website bevat relevante foto’s en video’s. Een agency kan je voorzien van alle content die je nodig hebt. Geschreven teksten, foto’s, video’s maar ook animaties. Het is van groot belang dat al deze uitingen de dezelfde stijl hebben zodat je merk consistent blijft. Nu ben je op de hoogte van de werkzaamheden van een creative agency. Het kan lastig zijn om een agency te vinden dat bij jou en je bedrijf past. Ik raad je aan om contact op te nemen met Brndz. Zij weten voor elk merk de juiste creatieve oplossing. |