“ De brug staat open “, “Ik sta weer midden in de file”. Ben je het ook zat om dit soort appjes te sturen naar je leidinggevende? Dan zijn er een aantal dingen die je moet verbeteren. We komen allemaal wel eens te laat op het werk en vaak kan je er ook niets aan doen, maar in de meeste gevallen kun je het wel proberen te voorkomen. Daarom geven we je in deze blog een aantal tips waardoor jij niet meer te laat komt op het werk! Lees snel verder. Stop met snoozen!We doen het allemaal wel eens. Nog even snoozen en 5 minuten langer slapen. Snoozen lijkt erg onschuldig, maar het is eigenlijk helemaal niet goed voor je. Onderzoeker Timothy Morgenthaler heeft aangegeven dat elke slaap uit een cyclus van 90 minuten bestaat en door te snoozen onderbreek je deze cyclus. Probeer daarom meteen te stoppen met het snoozen! Hoe je dat doet? Probeer eens een wekkerradio dab+ in plaats van je telefoon te gebruiken als wekker. Met zo’n wekker wordt je namelijk gewekt met jouw favoriete radiostation. Ideaal om je dag energiek te starten! Een goede nachtrustHet is inderdaad ontzettend verleidelijk om in de avond nog even een aflevering te kijken van je favoriete serie. Dit zorgt ervoor dat je later naar bed gaat, waardoor je een goede nachtrust aan je voorbij laat gaan. Een groot deel van de samenleving heeft gemiddeld 7 tot 8 uur slaap nodig om energiek wakker te worden. Slaap heeft een enorme impact op je gestel in de ochtend. Laat staan de productiviteit op de werkvloer. Zorg daarom dat je op tijd gaat slapen en neem een goede nachtrust! Social media vrije ochtendIn de ochtend toch maar even snel door je Instagram feed of Tik Tok feed scrollen? Ook dit klinkt heel onschuldig, maar dit zijn ontzettend kostbare minuten die je veel nuttiger kan benutten. De tien minuten die je hebt, zijn dan ineens heel snel voorbij. Is de verleiding te groot? Zet je telefoon dan op ‘focus modus’. Op deze manier worden je applicaties tijdelijk geblokkeerd. Stel de timer in tot het moment dat je in de trein zit of de auto in stapt. Zo zorg je ervoor dat je geen kostbare tijd verliest in de ochtend. Pak je tas een dag van te voren inJe bespaart een heleboel tijd en stress wanneer je je tas een dag van te voren inpakt. ‘s Avonds bedenk je namelijk in alle rust wat je nodig hebt en heb je meer tijd om je spullen bij elkaar te zoeken. Heb je werkkleding nodig? Leg het alvast klaar of pak het in. Maak je lunch een dag van te voren alvast klaar en zet het in de koelkast. Zo hoef je in de ochtend alleen nog maar je lunch uit de koelkast in je tas te leggen en je kunt vertrekken! Stel je nieuwe werktijd een kwartier eerder inHet op tijd komen is eigenlijk een psychologische uitdaging met jezelf. Doe daarom alsof je een kwartier eerder ergens moet zijn. Je kent het gevoel vast wel; hoe dichterbij je bij je bestemming woont, hoe lakser je wordt. Het voelt toch dichtbij, dus je hebt tijd zat. Dat is wat je denkt, maar in de werkelijkheid heb je eigenlijk geen tijd zat, want anders kwam je niet te laat. Zorg er daarom voor dat je nieuwe werktijd altijd een kwartier eerder is dan normaal!
|